Oro Tempo creëert de toekomst

Ruim 10 jaar geleden zag Oro Tempo het levenslicht. Jaar na jaar evolueerde het concept en stilaan werd de beurs dé referentie voor een steeds groeiend aantal belangrijke spelers uit de sector van juwelen en uurwerken in België. Een nieuwe visie en een dynamische wind maken nu van Oro Tempo dé professionele beurs voor hoogkwalitatieve horloges en juwelen en een echte ontmoetingsplaats voor de Belgische juwelier.De nieuwe bezielers van Oro Tempo, die zich gerust doorgewinterde professionals uit de sector mogen noemen, hebben zich tot hoofddoel gesteld om de visibiliteit van de sector te maximaliseren door het salon naar een nieuw niveau te tillen en in te spelen op de actuele vraag van de sector naar een lokale vakbeurs.

Les nouveaux organisateurs d’ORO TEMPO, des professionnels chevronnés du secteur, ont comme objectif principal de maximiser la visibilité du secteur, en renforçant le niveau du salon et en répondant à la demande actuelle du secteur pour un salon professionnel local.

Ontmoetingsplaats voor de Belgische juwelier

 

Zij willen Oro Tempo doen uitgroeien tot hét evenement waar de Belgische juwelier een zo groot mogelijk aantal van zijn leveranciers kan ontmoeten, nieuwigheden kan ontdekken en inspiratie kan opdoen in een aangename en vriendschappelijke sfeer. Ook wil Oro Tempo de aankoop van juwelen en uurwerken bij de Belgische juwelier  promoten door het beroep en de vakbekwaamheid van wie in het beroep actief is, in de kijker te zetten. Dat gebeurt door de merken en hun verdelers die op Oro Tempo hun nieuwe collecties voorstellen te ontvangen in een besloten sfeer waar professionals elkaar in alle vertrouwen kunnen ontmoeten. Het salon is immers alleen bedoeld voor mensen uit het vak.

Oro Tempo 2.0 : hotspot voor de sector van horloges en juwelen

De aanwezigheid van organisaties die ertoe bijdragen om onze sector te ontwikkelen en te professionaliseren, daar mikt Oro Tempo op. Er is ruimte gemaakt voor de scholen voor uurwerkmakers en goudsmeden, en voor andere instituten die vorming aanbieden voor de sector. Ze zullen in een aparte ruimte plek hun werk kunnen presenteren aan de sector, ondersteuning geven bij workshops, aan vakmensen nieuwe technieken demonstreren op materialen van de exposerende groothandels… . Afgestudeerde studenten kunnen via professionele speeddating in contact komen met potentiële werkgevers.

Hoogstaande marketing omlijsting

Oro Tempo 2.0 staat voor: tijdswinst, sterkere visibiliteit van de productcategorieën, een groter gamma aan voorgestelde producten, meer bezoekers, kostenbesparend … . Maar ook voor een hoogstaande marketing omlijsting die de juweliers aanspreekt met een stijlvolle brochure, een sterke media visibiliteit, professionele fotografie en videoreportages tijdens de beurs die ook door exposanten en juweliers zullen kunnen worden gebruikt. En, daar wil de organisatie extra de nadruk op leggen, Oro Tempo 2.0 staat vooral voor een hogere belevings- en funfactor!

Voor meer informatie over Oro Tempo als exposant of bezoeker:

Jan Orye, +32 (0)474 88 15 54, j.orye@orotempo.be,

Eric Döhnert, +32 (0)476 85 16 68, e.dohnert@orotempo.be.